• Bist 100 .
  • Viop 30 .
  • Dolar .
  • Euro .

İnsan Kaynakları

Şeker Yatırım, çalışanlarını, yoğun rekabet ortamında şirketin gücünü ve performansını etkileyen en önemli varlığı olarak görmektedir.

Şeker Yatırım’ın personel profili, kendi alanında uzmanlaşmış, dinamik, eğitimli, başarı odaklı, yeni bilgi ve tecrübelere açık ve motivasyonu yüksek bireylerden oluşmaktadır. 
 

İnsan Kaynakları Politikası

Şirket stratejileri doğrultusunda İnsan Kaynakları süreçlerini yürütmek, diğer yandan ise çalışanlarına yatırım yaparak, yenilikleri takip ederek, bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek ve dinamik tutmaktır. 


İnsan Kaynakları Politikasının Genel İlkeleri

  • Şirket ilkelerine bağlı ve sahip olduğu SPK lisans belgesi ve deneyim doğrultusunda mesleğini yürütebilecek nitelikte çalışanın seçimini sağlayan sistemleri geliştirmek.
  • Çalışanlar arasında hiçbir ayrım gözetmeksizin tüm çalışanların mesleki ve kişisel gelişimi için gerekli olan ortam ve şartları sağlamak.
  • Çalışanın Şirketin amaçları doğrultusunda davranması ve çalışmasını sağlayacak ve hizmet kalitesini yükseltecek, mesleki bilgi ve yeteneklerini geliştirebilecekleri eğitim programları hazırlamak.
  • Bağımsız bir ücretlendirme sistemi sağlayarak, görev, sorumluluk ve performansa bağlı adil ücret sistemi uygulamak.
  • Çalışanın çalışmasının sonucunu görebileceği, çalışma verimini yükseltici düzenlemeler geliştirmek, bir üst unvana yükselmek için gerekli koşulları sağlayan çalışanlara kariyer imkânları sunmak.
  • Başarıyı ve yaratıcılığı teşvik eden sistemler geliştirmek, görüş ve önerilerini ifade edebileceği iletişim kanallarını açmak.
  • Şirket aidiyetinin oluşturulabilmesi için Şirket çalışanları arasında iş birliği ve dayanışmayı geliştirici ve motivasyonu sağlayıcı tedbirler almak.
  • Çalışanların verimlilik ve kârlılık ilkelerine bağlı olarak, maliyet bilinci içinde çalışmasını sağlamak.
  • 6331 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu kapsamında çalışanların işle ilgili sağlık ve güvenliğine yönelik çalışmaları yürütmek, gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
  • 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu kapsamında kişisel verilerin korunmasına yönelik gerekli tedbirlerin alınmasını sağlamak.
 

Performans Yönetimi

Başarı odaklı performans kültürünü yaygınlaştırmak, kişisel başarının kurumsal başarıya dönüştürülmesini desteklemek ve organizasyonel bütünlüğü sağlamak amacı ile kullanılan ‘Performans Yönetim Sistemi’, şirket vizyon, misyon ve stratejileri ile ücret politikası, kariyer yönetimi, eğitim ve gelişim yönetimi gibi diğer insan kaynakları fonksiyonlarıyla entegre bir yapıda çalışmaktadır. Tüm bu sistemler, hem çalışan hem şirket için değer üretmek hedefiyle faaliyet göstermektedir.

‘Performans Yönetim Sistemi’nin temeli, çalışana katkıda bulunarak, çalışanın yarattığı değerin kurumun sürdürülebilir başarısına hizmet etmesine imkan sunmaktadır. Ön yargıdan uzak, objektif, tarafsız, gerçekçi, hedeflere ve kişinin yetkinlikleri ile görevlerin gerekleri göz önüne alınarak yapılır.


Kariyer Yönetimi

Hedeflerini gerçekleştirebilen, yetkinliklerini geliştiren, kendini bulunduğu konumun üzerindeki sorumluluklar için hazırlayan her kademedeki çalışanın en etkin şekilde değerlendirilmesi, gelişimlerinin sağlanması, kariyer planlarının yapılması önemli bir önceliktir.

Şeker Yatırım, tüm çalışanlarına kariyerlerini geliştirme, organizasyonel ve kişisel ihtiyaçlarını önceden planlayarak yükselme ve terfi imkânı sunmaktadır.


Eğitim ve Gelişim

Kurum kültürü ve insan kaynakları politikaları doğrultusunda, bireysel performans ve yetkinlik değerlendirme sonuçları çerçevesinde ve işin gereklerine göre eğitim ve gelişim ihtiyaçları belirlenmektedir.

 

Çalışanların, mevcut pozisyonlarının ve aday oldukları üst görev tanımlarının gerektirdiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri geliştirmek ve sürekli gelişimi desteklemek üzere, kurum içi ve kurum dışı gelişim programlarından oluşan bir eğitim sisteminin temini, Şirket’in temel insan kaynakları politikasının en önemli unsurlarındandır.

 

Bu kapsamdaki genel prensipler şöyledir:

 

  • Eğitim faaliyetleri Şirket’in vizyon, misyon ve değerlerine uygun olarak insan kaynağının   stratejik hedefleri yerine getirmesine hizmet edecek şekilde planlanır.
  • Eğitim faaliyetlerinin odağı, sürekli gelişimin desteklenmesi ve teşvik edilmesidir. İş alanı ve pozisyon özelinde hazırlanmış eğitim programları ile deneyimsiz işe girişten yöneticiliğe uzanan kariyer yolculuklarında çalışanların devamlı desteklenmesi esastır.
  • Eğitim programları güncel gelişmeler, yasal düzenlemeler, Şirket stratejileri, öncelikleri ve çalışanların ihtiyaçları analiz edilerek tasarlanır.
  • Eğitim planlamalarında, sınıf içi, uzaktan ve işbaşı eğitimler dengeli bir şekilde uygulanarak çalışanların öğrenme farklılıkları gözetilir. Doğru hedef kitleye, doğru zamanda, doğru yöntemle ulaşılması hedeflenir.
  • Eğitimlerin verimliliği, gözlem, anket, sınav, performans değerlendirmesi gibi çeşitli metotlarla sürekli ölçümlenip değerlendirilerek, eğitimlerin sunum, içerik ve yöntem kalitesi yüksek tutulur.
  • Şirket’in performansı yüksek çalışanları kapsamında yer alan, potansiyeli ve yetkinliği yüksek personelin tutundurulmasını, insan kaynağı profilinin yükseltilmesini ve kurum kültürünün devamlılığını sağlamak üzere çeşitli eğitim fırsatları sunulur.

Özgeçmiş Formu

"Siteye özgeçmiş yükleyerek, mobil uygulamayı kullanarak kişisel ve/veya özel nitelikli kişisel verilerimin Şeker Yatırım tarafından işlenmesini peşinen kabul ediyorum."